Ditt ärende

  • Ärende-id #0
  • Status Ej hanterad
  • Felbeskrivning

Produktinformation

  • Kategori Vet ej
  • Modell Vet ej
  • Inköpsställe
  • Inköpsdatum 0001-01-01

Kommunikation med Invest

  • 2015-09-10 13:19

    Hej! Hej!

  • 2015-09-10 13:32

    Hej hej! Vi avslår ditt ärende!

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-09-22 14:53

    testar

  • 2015-09-22 14:54

    Funkar bra

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-10-01 16:43

    Hej.

    Då jag ser på anmälan att pumpen installerades 2004 utgår ingen garanti.
    Vänligen skicka in kopia på kvitto för inköp av värmepumpen till support@investliving.se

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-10-14 13:08

    Hej.

    VI saknar kvitto på inköpet och även installatör och ceritfieringsnummer.
    För att garanti skall gälla måste enheten installeras av behörig tekniker.

    Felet ni beskriver tyder på gasbrist/läcka i koppling.
    Vänligen kontakta er installatör som får läcksöka.


    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-10-28 18:43

    Skrev möjligen på fel ställe... Skulle nämna att vi köpte 2 st lika pumpar vid samma tillfälle. För ett år sedan fick vi byta ut den första och nu är den andra ur funktion. MVH Lena Norman

  • 2015-11-03 11:52

    Hej.
    Vi kommer ta kontakt med vår samarbetspartner och dom kommer ta kontakt med er för att kontrollera läckaget och pumpen.
    Vem skall dom kontakta? namn, telefonnummer.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-11-16 10:44

    Hej.

    Vi har mottagit er felanmälan och kommer ta kontakt med vår externa samarbetspartner som kommer kontakta er för felsökning och reparation.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-11-18 09:03

    Hej.

    Vi har mottagit ert ärende och kommer att skicka en ny innerdel till er.
    Vi beställer även en tekniker som kommer ta kontakt med er för byte av innerdelen.

    Bifogar en retursedel så att ni kan skicka tillbaka er gamla innerdel till oss i kartongen som den nya legat i.

    Det kan ta ett par dagar innan tekniker kontaktar er då dom har högsäsong nu.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-11-18 09:09

    Hej.

    Vi kommer skicka en styrbox till er så att ni kan ta med er till teknikern som skall byta denna.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-11-18 15:44

    Hej.

    Jag har nu fått bekräftat av vår samarbetspartner att dom bokat ditt jobb.
    www.installationspartner.se
    Ordernummer: #80121

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-11-18 15:46

    Hej.

    Vi har nu fått bekräftat att ert arbete är bokat hos vår samarbetspartner.
    www.installationspartner.se, Ordernummer: #80120

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-11-18 16:20

    Hej.

    Har fått bekräftat att ert arbete är inbokat hos vår samarbetspartner.
    www.installationspartner.se Ordernummer: #80122

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2015-12-01 09:40

    Hej!

    Felkod E7 står för : Outdoor fan speed out of control.
    Kan du berätta nåt mer om vad du har för problem mer än felkoden, fungerar utedelen? Snurrar fläkten? Ström fram till fläkten? Osv...

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2015-12-14 21:02

    Antar att ärendet nu är registrerat hos er och att ni o Hallberg tar tag i frågan.

    Mvh
    Ola

  • 2015-12-15 09:37

    Hej Tony!

    Vilket datum köptes hela LVE-09 in? Har du även ett kvitto på det köpet.
    Vi vet att utedelen byttes 2013.
    F1 står för ett kommunikations problem.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-07 10:51

    Hej.

    Behöver veta vem som installerat maskinen och när.
    Vi kommer sedan att beställa ut en tekniker som kontrollerar enheten.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-01-07 10:55

    Hej,vet bara att det var Bravida som installerade den 4/11-2013,har inget namn på installatören dock.Eran kontakt då var Thomas Björklund.

  • 2016-01-07 10:58

    tack

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-01-07 11:02

    Jag har nu beställt service på er värmepump och ni kommer bli kontaktade av Svensk Installationspartner som är vår sammarbetspartner.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-01-07 11:08

    Tackar.
    Mvh Micke.

  • 2016-01-08 08:49

    Hej!

    Vi har mottagit din felanmälan och kommer att kontakta en tekniker.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-12 09:43

    Hej.

    Vi har beställt tekniker via Svensk installationspartner som kommer kontakta kunden i ärendet.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-01-13 11:42

    Hej Kenth!

    Jag håller på att kolla hur vi kan hjälpa dig, tyvärr har jag upptäckt att vi har inga fler sådana innedelar och inga fläktmotorer, om det nu är det som orsakar det gnisslande ljudet.
    Den modell du har finns inte längre, vilket gör det lite svårare.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-15 14:50

    Pumpen avstängd idag enligt överenskommelse med er

  • 2016-01-15 14:50

  • 2016-01-15 14:51

  • 2016-01-16 13:13

    Hej
    Jag vill bara meddela att vi har en certifierad värmepumpsinstallatör här i Björkvik (bara 5-600 meter härifrån).
    Firman heter "Walthers Kyl & Värmepumpservice AB, tel 070-5707545".
    Bara för er information ifall utedelen nu skall bytas på garantin.
    Hälsningar, Benny Eklund

  • 2016-01-18 11:33

    Hej!

    Jag skickar dig en ny utedel, så kan du kontakta den firman för byte av utedel. Jag skickar även med en retursedel så dom/du kan skicka tillbaka den gamla utedelen.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-19 10:37

    Tusen tack Stefan
    Jag utgår från att värmepumpsinstallatören kommer att debitera er direkt för bytet av den felaktiga utedelen. Vilken faktureringsadress skall de använda?
    Jag behöver också veta vilken dag utedelen kommer

    Hälsningar

    Benny Eklund

  • 2016-01-19 10:50

    Hej!

    Alla våra uppgifter finns på vår hemsida.
    Utedelen skickas från oss idag eller imorgon med posten, sen kan det ta 1-3 dagar så det är svårt att säga exakt vilken dag den kommer.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-19 10:54

    Hej!

    Be dom märka fakturan med: Ärende nr 98.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-20 09:04

    Hej.

    Vi har mottagit ditt ärende och kommer skicka en ny värmepump till er.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-01-20 09:05

    Hej!

    Det låter som en misstänkt smygläcka, kontakta din installatör för att göra en läcksökning och kontrollera gasen och ev fylla på.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-20 12:07

    Glömde tala om att defrost lampan lyser också.
    / Mvh Anne Jansson

  • 2016-01-21 11:17

    Hej
    Utedelen har kommit. Dock liten kö för att få den skiftad. Sänder den "gamla" åter när bytet skett.
    Benny Eklund

  • 2016-01-21 11:19

    Hej!

    Det är sådana tider nu, det blir bra det.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-26 11:05

    Hej
    Utedelen bytt igår av Walthers Kyl & Värmepumpservice AB. Pumpen driftsatt ua.
    Postnord hämtat den utbytta utedelen kl 10 idag (26/1).

    Hälsningar
    Benny Eklund

  • 2016-01-26 11:14

    Hej!

    Jätte-bra nu hoppas vi allt funkar som det ska.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-27 09:30

    Hej!

    Ser att du har haft problem med en Main tidigare, har du båda pumparna inkopplad på samma fas i fastigheten?

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-27 10:31

    Hej, vi felanmälde denn pumpen 2016-01-22, men kunden har inte hört någonting sedan dess.
    Då ni använder GarantGruppen som servicepartner borde arbetet komma till oss då vi även är en del av GarantGruppen och finns 5 km från kunden.

    Med vänlig hälsning Bert Ljungberg, Nordéns el i Tyringe
    service.tyringe@elon.se

  • 2016-01-27 15:20

    Hej Har missat detta mail totalt.
    Vet ej om de ligger på samma fas men de ligger i alla fall på olika säkringar. De har var sin 10A automatsäkring.
    Problemet på Main 4.5 låg i uteenheten som ni bytte ut mot en ny enhet.
    Med vänlig hälsning Lars

  • 2016-01-27 15:29

    Hej igen nu har jag kollat upp faserna och de båda pumparna ligger på olika faser.
    Med vänlig hälsning Lars

  • 2016-01-28 11:04

    Hej!

    Vi skickar dig en ny fjärrkontroll idag.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-01-28 14:45

    Hej.

    Vi kommer skicka en ny utedel till er och även be någon komma ut och byta denna.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-01-28 14:57

    Hej.

    Servicen är beställd genom Garantgruppen.
    Vi har även skrivit att det bör vara Nordens El som gör jobbet.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-01-28 15:00

    Hej.

    Ni får kontakta ert inköpsställe för att lösa detta problem.
    Dom får sedan ta kontakt med mig eftersom vi inte har garanti åtaganden på dessa pumpar då dessa såldes på KVD

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-02-01 14:32

    Hej Lars!

    Vi skickar en ny pump till dig, tror det är bästa lösningen.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-02-02 10:44

    Hej!

    Ett företag som heter Kylmiljö kommer att kontakta dig ang bytet.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-02-02 11:37

    så du vill mena att ni tar avstånd från rena fabrikationsfel? Tillverkningsfel?
    Har ni en ny utedel och vad skulle denna kosta i så fall?

  • 2016-02-02 19:40

    OK en kille från Kylmiljö ringde mig idag. Vi skall komma överens om en installationsdag när den nya pumpen har kommit.
    MVH Lars Åhlander.

  • 2016-02-03 14:14

    Hej!

    En utedel skickas till Heatech och dom kontaktar dig för byte.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-02-09 09:12

    har tagit kontakt med JS Plåt som köpte en hel pall med era produkter och sålde vidare en del av dem. Maskinerna såldes som nya och inte märkta med text "inga garantiåtagande"
    Jag är slutkonsument och hävdar främst mina rättigheter som sådan enligt svenska konsumentlagen.
    skulle vi inte finna någon lösning så vill jag att ni som tillverkare av den produkt jag köpte hjälper mig att få tag på delar som jag behöver för reparation av nämnda utedel. antingen en hel utedel eller en kompressor till den samma.
    montören har konstaterat och åtgärdat sprickan i kopparröret i enheten dock har kompressorn inte velat starta efter att man återfyllt medel.

  • 2016-02-10 12:01

    Hej.


    Vi skickar en ny utedel till er.
    Den går med posten idag.

    Mvh Fredrik Björkman.

  • 2016-02-18 04:26

  • 2016-02-18 04:27

    Hej, Faktureras Varmthem I Norden AB, Norra Vägen 12, 85650 Sundsvall // Mvh Oscar Inköp

  • 2016-02-18 11:58

    Hej!

    Vi skickar kretskortet idag med 2st givare på.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-02-19 15:10

    Hej.
    verkar vara gasbrist då den inte producerar värme.
    Sitter det en manometer på utedelen? Vad visar den.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-02-29 10:47

    Hej.

    Ni har skickat en faktura till oss som avser byte av er värmepump.
    Detta får ni ta med dom ni köpt värmepumpen av.
    Att det står garantiärende på orderbekräftelsen betyder inta att vi tar kostnad för utbytet.
    Vi levererar bara ut en utedel kostnadsfritt till er.

    //Pierre

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-03-02 17:04

    Hur går det med detta ärende?

    Snart skall folk flytta in i huset och då behöver värmepumpen
    fungera korrekt.

  • 2016-03-03 11:11

    Hej!

    Jag har varit i kontakt med Tomas på Sv. Install.Partner som i sin tur skulle kontakta Kylium som atr en kontakt med dig för att lösa detta. Om du inte hör nåt om nån dag så då en direktkontakt med Kylium.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-03-03 11:17

    Hej!

    Jag har varit kontakt med Tomas på Sv. install.partner och dom ska kontakta EKVT för att hjälpa dig, hör du inget från dom kan du ta en direkt kontakt med EKVT.

    Mvh Stefan Eriksson.

  • 2016-03-21 09:52

    Hej Peter.

    Vi har lagt in en felanmälan och kommer skicka ute en tekniker som kontrollerar gasen i er maskin.
    tekniker kommer ta kontakt med er för en tid.

    Mvh Pierre Jonsson.
    Support
    Invest Living Scandinavia AB

  • 2016-03-31 11:38

    Hej.

    Vi har nu beställt NY tekniker för kontroll av er utedel samt fix av era plastkanaler.


    Mvh Pierre

  • 2016-04-05 11:35

    Hej.

    JMHF Kyl & Frysservice kommer kontakta er för att ordna till er värmepump.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-04-08 15:07

    Hej

    Vi kommer skicka en ny värmepump till installatören som kommer ut och byter denna åt er.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-04-14 10:23

    Hej Tobias

    Det är jag som lagt in ärendet på din reklamation.
    Jag kommer skicka en ny värmepump till dig, vi skickar med retursedel för retur av den gamla.
    Arbetet är beställt och Fredrik Backe kommer ta kontakt för bytet.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-04-14 14:30

    Tack. Hoppas denna fungerar som den ska.
    Trevlig support.☺

    Mvh

  • 2016-04-19 10:32

    Hej Som vi svarat på mail har vi tyvärr inga nya utedelar till denna modell.
    Inga kostnader till dig för att du skickat denna fråga, gäller bara om vi skickar ut tekniker och det inte är några fabriksfel.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-04-20 08:34

    Hej.

    Jag tror det har med fläktmotorn att göra eftersom den inte kyler gasen i förångaren blir kompressorn för varm.
    Vi skickar en ny motor och beställer tekniker.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-04-25 07:56

    Hej Peter.

    Blinkar det df eller blinkar temp symbolerna?
    Om du nollställer enheten genom att bryta strömmen blir det någon skillnad?
    Har du testat med att använda follow me funktionen. Blir det skillnad då?

    Jag har skickat frågan vidare till fabriken för att få ett bra svar.
    Känns som om det är en givare eller expansionsventilen som hängt sig.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-04-25 08:01

    Hej.

    Har du några felkoder?
    Om kompressorn är trasig brukar det ge felkoder.
    Kan vara så att det är fel på nån givare.
    På vår hemsida finns en felsökningsguide med värden för alla givare http://www.investliving.se/support/for-aterforsaljare/produktinformation/luft-vatten-varmepumpar/lve-serien/
    Kontrollmät alla givare enligt tabellen.
    Kontrollerade teknikern gasmängden?
    Det kan vara så att det finns en liten läcka, om det är så kan det vara vid manometern.
    Vi rekommenderar då att man tar bort denna och löder igen röret.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-04-25 16:50

    Hej,har inga felkoder.Har heller inte möjlighet att göra nån felsökning då jag är borta i veckorna,det står även i användarmanualen att installation,nedmontering och underhåll får endast utföras av kvalificerad servicepersonal,och där känner jag mig inte bekväm.Skulle vara bra om nån som kan och vet något om maskinen kollar på den.Vet inte riktigt vad teknikern kollade,var inte med hela tiden,men han konstaterade ganska snabbt att kompressorn är trasig.

    Mvh/Micke.

  • 2016-04-26 17:39

    Hej.

    Jag rekommenderar dig att ta kontakt med vår samarbetspartner och boka en kontroll, läckage.
    www.installationspartner.se dom har tekniker i hela sverige. Det finns också en av dom bästa på luft vattenvärmepumpar en liten bit från dig PIIKS service i Falun. www.piiks.se
    Eftersom maskinen fryser igen jobbar kompressorn, förmodligen med för lite gas.
    Vi har haft lite problem med pumpar som Bravida i Gävle monterat och PIIKS har varit där och fixat dessa.
    För att vi ska kunna skicka ut en tekniker på garanti måste vi få in ett kvitto på köpet.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-04-26 17:42

    Hej Peter.

    Har nu fått lite motfrågor från fabriken.

    We need also the information:
    Indoor room temperature -
    outside temperature -
    if the indoor fan motor and outdoor compressor are working or not?

    Kan du svara på dessa frågor.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-05-02 14:14

    Hej!

    Har pratat med Stefan ang vad som kan vara fel och vi har några olika saker som kan vara orsaken.
    Jag ska kontakta han igen, för att bestämma vad han behöver för att kunna laga den, så jag återkommer så snart vi har bestämt.

    Mvh Stefan Eriksson, Invest Living

  • 2016-05-07 16:38

    Hej
    Det är temp symbolen som blinkar alltid, "follow me" gör ingen skillnad.
    Har haft den avstängd ett dygn och startad den, flera gånger, samma resultat.
    Inne temp har varit nere på 16 grader och ute 8 grader ställt in den på 30 grader och där emellan.
    Fläktmotor inne/ute snurrar inte, och kompressorn jobbar inte.
    Nu har vi ju elelement under tiden som värmer rummet ca 20kvm plus lite hall och trappa.
    //Peter

  • 2016-05-07 16:49

    Om du kommer ihåg från i höstas så skicka jag en bild på den där den är helt igenfrusen, och jag har ju 4 st enheter till som jag aldrig sett detta på.Då sa du att det kan vara luftfuktigheten som gör detta.
    //Peter

  • 2016-05-10 08:53

    Tack för info. skickar detta till fabriken.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-06-22 08:23

    Hej.

    Vi har mottagit din felanmälan.
    Vi kunde inte öppna den bifogade filen för installation och service, kan du skicka dom igen till pierre@investliving.se
    Vi undrar också vart vi ska skicka motorn, till er hemadress eller installationsadress?

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-06-23 11:12

    Hej
    Vi har mottagit er ärende och kommer hantera detta inom ett par dagar.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-06-27 11:45

    Hej.

    Vi kommer byta ut er utedel.
    Vilken adress skall vi skicka en ny utedel till?
    Har ni kontakt med en kylteckniker som kan byta denna åt er och sedan fakturera oss för arbetet.
    Det går fortare än om vi skall söka en tekniker för jobbet.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-06-27 12:22

    Hej!
    Okej, det låter toppen! Leveransadress är:
    Skäljenväg 14 ,
    592 91 Vadstena
    Telefonnummer till kund vid leverans.
    Klas 070-356 01 25
    Katarina 070-207 94 95

    Jag hjälper kunden med garanti arbetet och kommer utföra utbytet.
    Ska vi returnera den gamla utomhusdelen till er?

    Med vänlig hälsning, Stefan Petersson

  • 2016-06-27 14:07

    Hej.

    Vi bifogar retursedel tillsammans med pumpen.

    Tack

    Mvh Fredrik Björkman.

  • 2016-07-04 10:04

    Hej

    Vi har mottagit er felanmälan och kommer ta hand om denna omg.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-04 11:03

    Hej

    Vi har mottagit din felanmälan och kommer titta på den.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-05 04:34

    Hej.
    Vet inte vad som är fel men vi måste nog byta ut din utedel.
    Jag är nere på fabriken just nu. Vi har inga utedelar på lager men skickar på fredag hem nya. Det tar ca 1 månad så dom beräknas till Sverige i mitten av augusti.
    Vi kan tyvärr inte göra annat just nu, kanske jag kan få tag på en annan tekniker som kan komma och titta då dom som varit där inte verkar ha kunskaper.
    Jag kommer till sverige i nästa vecka.


    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-06 06:21

    Hej.

    Det finns ingen installatör angiven på felanmälan.
    Installationen är ej heller registrerad hos oss.
    Vi måste få in dokumentation på att installationen utförts av en certifierad tekniker innan vi kan gå vidare med denna.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-06 06:24

    Hej

    Vi har skickat frågan vidare till fabriken och väntar på svar.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-06 12:51

    Hej

    Vi har mottagit er felanmälan och kommer hantera den snarast.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-10 16:14

    Hej
    Nu är det länge sedan jag hörde något från er.
    //Peter

  • 2016-07-11 08:14

    Hej

    Jag har varit på resa i kina och kom hem igår.
    Har besökt fabriken som tillverkar våra pumpar.
    Dom vill att jag tar hem den och felsöker.
    Vi byter ut denna.
    Vi skickar en under dagen.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-13 07:34

    Hej.

    Du verkar ha fel på ditt flöde eftersom E4 är flödesfel.
    Den andra felkoden indikerar för höga temperaturer, detta kan bero på flödet också.
    Antingen är det fel på flödesvakten, detta kan testas genom att man byglar denna.OBS man måste veta att flödet är tillräckligt när man gör detta test. Det kan vara så att nått vattenfilter är tätt.

    Ta kontakt med dom som sålt pumpen för felsökning..
    På vår hemsida under support finns en teknisk manual med alla felkoder. http://www.investliving.se/support/service----anvandarmanualer/poolvarmepumpar/ppi-06-08/


    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-13 07:47

    Hej.

    För att vi ska kunna hjälpa dig med Garanti på denna pump måste vi få in en kopia på installationsprotokollet som visar att installationen utförts av behörig tekniker.
    Om inte detta finns gäller ej garanti.
    Vi saknar också kvitto på inköpet.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-20 19:47

    Vore tacksam för en annan reparatör än han som gjorde installationen. Tycker inte han var seriös.

  • 2016-07-24 12:37

    Har provat med en till omstart och testar igen ...kan vi avvakta nån dag till med rep så återkommer jag igen...Torbjörn

  • 2016-07-29 14:26

    harc sedan felanmälan även hört att det pluppar i innerdelen.
    undrar även lite kring dservice intervallen trydligen skall det ske en service efter 6 mån dvs i januari, och med att de två pumparna är installerade i en sommarbostad och då vi har 45 mil enkel resa hit blir det ngt svrt att släppa in tekniker för servicen

  • 2016-07-31 18:11

    Hej.

    Vi skickar en ny utedel och beställer byte av denna.
    Någon kommer ta kontakt med er för tid.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-31 18:27

    Hej.

    Serviceintervallet är efter 3 och 5 år.
    Det kvittrande ljudet kan bero på att enheten blivit skev vid installation eller att glidlagret på vänstersidan i innerdelen hamnat snett..
    Ett pluppande ljud kan man få när gasen vänder.
    Det bästa är om du ringer till installatören själv så får han komma dit och kontrollera sin iinstallation

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-07-31 18:35

    Hej.

    För att vi ska kunna hantera detta som ett garantiärende MÅSTE vi få in en kopia på kvittot när maskinen köptes.
    F3 felet är vanligtvis gasbrist i systemet.
    Tag kontakt med Peter Hillman på PH Installation och service, 0727350713, han kan säkert hjälpa er.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-08-02 11:56

    bad skall jag säga till honom ang ersättning anser att detta är en garantifråga, tack +på förhand, Peter R

  • 2016-08-02 12:02

    Hej,

    Be han kontakta Pierre på 0491-403020, så får dom diskutera ersättning.

    Mvh Fredrik Björkman.

  • 2016-08-02 14:21

    tack, ber honom göra det
    Peter Ringman

  • 2016-08-02 15:06

    Hej.
    Har pratat med med han som sålt pumpen till dig.
    jag har beställt en tekniker som kommer komma ut och testa gasen i din maskin.



    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-08-03 09:37

    Hej.
    Vi kommer även skicka en sensor till dig så att tekniker kan byta denna när dom kommer.
    Dom skall även läcksöka om det är gasbrist.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-08-30 11:26

    im finis man what is this?

  • 2016-09-01 11:35

    Hej.

    Vi har beställt tekniker från Garantgruppen, du kommer få en bekräftelse därifrån.
    Vi skickar displayen hem till dig.

    Mvh Fredrik Björkman.
    Invest Living

  • 2016-09-19 10:36

    Hej.

    Vi skickar idag en ny innerdel till Installatören.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-09-20 10:35

    Test

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-09-29 08:49

    Hej.

    Vi har mottagit din felanmälan och kommer skicka en ny display till Kent på Rör O Smide som sedan kommer att byta denna åt er.

    Mvh Pierre Jonsson.
    Invest Living Scandinavia AB

  • 2016-09-30 11:15

    Hej.

    Vill bara visa att felanmälan nu finns i systemet hos oss på Invest Living

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-10-03 13:32

    For en uke siden sendte jeg en mail til dere om en varmepumpe som ble kjøpt av LELAB Produkter Charlottenberg den 06-10-13 og montert av WITO AB Arvika den 07-10-13. Den blåser nå bare kaldt, og er nå koblet fra av montøren fra WITO da den ikke lar seg reparere. Pumpa er en golvmodell Invest MFA-18. Håper at jeg får et svar fra dere snarest. mvh.Even Sæterlien evenos@broadpark.no

  • 2016-10-05 09:10

    Hej.

    VI kan skicka en ny utedel till er.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-10-05 09:25

    Hej

    VI har mottagit er felanmälan.
    Vi måste be er att styrka installationen, att den är utförd av behörig tekniker. Ni har angivit etab med cert nr 0, det finns ingen sådan installatör i registret.
    Om ni inte kan styrka att enheten är installerad av behörig tekniker gäller ej garantin.
    Vi måste även be er att skicka in serienummer på maskinen för att vi ska kunna hantera ärendet.
    Även bilden på kvittot är för dålig upplösning så det går ej att använda av oss för att spåra serienummer.
    skicka dessa till support@investliving.se

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-10-06 21:14

    installationen utfördes av
    Etab jularegatan 3 67151 Arvika

    Tekniker Patrik Helander
    Tel:0705471412

    serienummer saknas på både inner och yttre maskin se bilder eller tala med patrik etab

    Med vänlig hälsning Börje Bond 0523-33046

  • 2016-10-07 13:50

    Hej.

    Vi skickar en ny utedel till Etab.
    Du får ordna med Etab om bytet, dom får fakturera mig för detta.
    Vi skickar den på måndag.

    Trevlig helg.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-10-09 12:31

    Angående reklamasjon av Invest varmepumpe. Jeg takker for tilbudet om og få ny utedel til varmepumpa. Kan den bli levert i Rastavegen 22 Eda Charlottenberg? Vi bor i Norge, og må vite når og hvordan den blir sendt. Den vil bli montert av WITO AB Arvika. Håper og høre nærmere fra deg snarest. Mvh Even Sæterlien Mælumsvegen 15 A 2372 Brøttum NORGE Tlf. 0047 41331226

  • 2016-10-11 14:57

    Hej.

    Vi kan skicka den till Rastavegen 22 i eda. Behöver bara ett telefonnummer för avisering av leverans.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-10-11 15:56

    Hej.

    Då er felanmälan ej är komplett ifylld ej heller är installationen registrerad hos oss måste jag be er skicka in när enheten installerades och av vem?

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-10-12 10:56

    Takker for raskt og greit svar. Vår nabo i Rastavegen 18, Sture Andersson har nøkkel til huset,og kan ta imot varmepumpa. Han treffes på telefon 070 5423191 Da skal jeg kontakte Jimmy Persson hos WITO AB som monterer varmepumpa. Jeg takker igjen for at dette vil ordne seg. Mvh.Even Sæterlien evenos@broadpark.no

  • 2016-10-12 11:04

    Hej.

    Vi skickar en ny pump idag.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-10-12 11:53

    bekräfta eller ring mottagandet av mitt garanti/reklamationsärende.
    asenius.hammar@compaqnet.se
    076-5559027

    inköpt vara, 2015-08-07, Ordernummer (Polarpumpen) 40634

  • 2016-10-14 09:29

    Hej.

    Du har ett kommunikationsfel mellan innerdel och utedel.
    Följ denna länk. http://www.investliving.se/support/service----anvandarmanualer/luft-vatten-varmepumpar/lve-serien/
    Där finns en felsökningsguide, använd denna för att felsöka F1 problemet.
    Siadn 14-16 visar olika fel, oftast en säkring på innerkortet.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-10-15 16:52

    Hei! Angående levering av ny utedel til Invest varmepumpe. i dag 15-10-2016 er varmepumpa kommet fram til Rastavegen 22, som avtalt. Jeg vil få takke for rask levering, og for GOD SERVICE Mvh Even Sæterlien Mælumsvegen 15 Brøttum NORGE

  • 2016-10-17 09:21

    Hej.

    Vi behöver en nyinstallations registrering från er också.
    Vi kommer skicka en ny innerdel till er.
    Kan ni ta kontakt med dom som installerade er pump och be dom byta innerdelen.
    Fakturan för det jobbet skickas till oss.
    Vi skickar med en retursedel för den gamla innerdelen.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-10-19 08:07

    Hej.

    Vi har mottagit er felanmälan och kommer skicka ut en tekniker för felsökning.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-11-03 07:40

    Hej.

    Skulle du kunna ta en bild på motorn, det sitter en typskylt på denna.
    Skicka bilden till support@investliving.se med dina uppgifter så ska vi ordna fram en motor till dig.
    Att vi vill ha en bild på skylten till motorn beror på att det finns ett par olika modeller.
    Om det bara är motorn kostar den 699 kr

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-11-05 13:33

    Jag har idag skickat ett e-mail
    Henån 2016-11-05
    Mvh
    Thore

  • 2016-11-08 15:30

    Hej.

    När monterades denna pumpen första gången?


    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-11-15 12:47

    Hej.

    Vi har beställt tekniker för att byta er pump.
    Vi kommer skicka en ny till er där också en retursedel för den gamla finns.
    Ni kommer få mail från vår servicepartner Garantgruppen som sedan kommer ta kontakt med er för bytet av pumpen.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-11-16 20:02

    Hej

    Vi har mottagit din felanmälan och kommer skicka en ny utedel till er.
    Vi kommer boka tekniker via vår servicepartner. Om ni har kontakt med egen tekniker som kan byta denna och fakturera oss är det bättre då det kan ta tid när vi bokar.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-11-25 11:25

    Vad händer?

  • 2016-11-29 10:57

    Hej.

    Tänkte hör med dig om du har tillgång till kyltekniker som kan byta utedelen hos dig.
    Fakturan ställs till oss.
    Om vi bokar genom vår service organisation tar det ett par veckor innan dom kommer.
    Vi skickar en ny utedel till dig.


    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-11-29 14:33

    Hej.

    På vår hemsida http://www.investliving.se/support/service----anvandarmanualer/luft-vatten-varmepumpar/lve-serien/
    finns det en felsökningsguide, använd denna för felsökning.
    Tror som du skriver att det förmodligen är gasbrist, brukar vara detta när det är F3, kontrollera läckage vid manometer.


    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-11-29 15:04

    Hej

    Tror det är innedelen som är felaktigt, då den som låter.

    Men jag kan maila kyltekniker o kolla. Skicka innedel!

    Ring om frågor. 0768-93339

    Mvh Lennart

  • 2016-11-29 15:34


    Hej.

    Trodde det var en utedel, den har vi redan skickat.
    Låt den gå i retur om den kommer, vi skickar en ny innerdel.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-11-30 11:16

    Hej.

    Vi skickar en ny utedel till er.
    Skicka faktura på arbetet till oss.
    Invest Living Scandinavia AB
    Gyllings väg 9
    572 36 Oskarshamn

    Märk faktura med ärende 352

    Vi bifogar även retursedel för den gamla pumpen.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2016-12-23 09:57

    Hej.

    Det är problem med ert kretskort på utedelen.
    Vi skickar ett nytt till er och beställer ut en tekniker från Garantgruppen.
    Ni kommer få ett mail från Garantgruppen om att dom mottagit er anmälan.

    God Jul.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-01-09 08:22

    Hej.

    Ni skriver att utedelen ej startar.
    När den försöker starta, blinkar siffrorna på innerdelen eller är det fast sken?


    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-01-19 09:18

    Hej.

    F1 är ett kommunikationsfel mellan innerkort och utekort.
    På vår hemsida under support finns felsökningsguide, http://www.investliving.se/support/service----anvandarmanualer/luft-vatten-varmepumpar/lve-serien/
    Använd denna för felsökning, kontrollera även den lilla glassäkringen på innerkortet.
    Om inte detta funkar måste man byta kretskorten.
    Innerkort kostar 799kr
    Utekortet kostar 4800kr

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-01-19 09:24

    Hej.

    Vi kommer byta ut din ute enhet. Den skickas hem till er. Det medföljer en retursedel så att ni kan skick tillbaka den gamla.
    Har du kontakt med någon som kan utföra arbetet och fakturera oss detta?
    Om vi bokar genom vår samarbetspartner tar det längre tid,
    Återkom till mig om vi ska boka arbetet eller om ni ordnar detta.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-01-19 21:34

    Vad tror ni är felet?
    Jag kollar med InfoCare som utförde installationen om de kan
    Återkommer annars
    /Tomas

  • 2017-01-19 22:33

    Tack. Jag hittade felet, det var en kabel som satt löst, så nu går pumpen. //Stefan

  • 2017-01-20 08:50

    Hej.

    Vi har troligtvis fel på elektroniken i denna batchen. Vi fick hem nya pumpar för ett par veckor sedan och dessa har fungerat felfritt.
    Så vi vill gärna ha hem den trasiga för att felsöka.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-01-20 09:13

    Hej
    Skönt att det löste sig.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-01-20 10:51

    Hej.

    Vi kommer skicka en ny display.
    Där är även IR mottagaren för enheten.
    Har ni egen kontakt med någon tekniker som ni kan ordna, det går fortare än om vi ska boka genom vår servicepartner.
    Självklart så skickas fakturan till oss.

    Meddela mig.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-01-20 11:25

    Hej.

    Vi byter ut din utedel.
    Har du kontakt med en tekniker som kan byta denna och fakturera oss?
    Det går fortare än om vi ska boka genom vår serviceorganisation.

    Återkom med svar

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-01-22 22:00

    Hej,
    Har kollat med InfoCare. De har gott om tider för installation men vill ha ordern direkt från er eftersom det är ni som betalar.
    Ring dem på 08-4040301 för bokning av installation.
    Deras ärendenummer när de utförde förra installationen var 722149 (som referens där alla kontaktuppgifter till mig finns)
    Värmepumpen för jag levererad hem på onsdag em
    Mvh /Tomas
    0730476053

  • 2017-01-23 09:23

    Hej.

    Jag har pratat med Infocare men dom kan inte fakturera mig direkt.
    Jag kommer boka detta genom Garantgruppen. Då blir det förmodligen Söderkyl som kommer.
    tekniker kommer ta kontakt med dig.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-01-24 08:12

    Hej! Ulrika
    Tack för erat info fördömligt inrapporterat
    Jag kollade på fotografiet, ser att transportnätet är fortfarande kvar,och det är det som håller isen kvar
    Om ni tar bort nätet så kommer det att försvinna,
    Det sitter med fyra stjärnskruvar som man lossar och när man har tagit bort stålnätet monterat tillbaka skruvarna
    Alt, kontakta eran installatör om hjälp eller får ni kontakta oss igen

    Mvh Thomas Björkljund.

  • 2017-01-26 12:18

    Hej Michael
    Tack för eran anmälan, vi kommer att skicka en ny utedel till er, för montering av eran installatör.
    Emballaget från den nya ute delen, ska ni använda för packning av den trasiga utedelen , som ska sändas i retur till våran reklamations verkstad för provtryckning och kontroll att det överensstämmer med felanmälan / Reklamationen
    Retursedel följer med den nya utedelen
    Så det är bara packa och ringa efter avhämtning till Post Nord 077-133 3310


    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-01-27 11:16

    Hej
    Det var inget bra, vi kommer ta kontakt med din installatör som kommer att hjälpa dej inom kort

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-01-29 15:56

    Jag är inte intresserad av den här pumpen längre, tappat förtroendet helt och hållet, trött på allt krångel.

  • 2017-01-30 09:34

    Hej Michael
    Thomas heter jag som har ditt kund/ärende med Nr 580.
    Som ni kan referera till om ni har några frågor till oss
    Jag kommer att ta kontakt med installatören, för att checka av vad som har hänt
    Åter kommer inom snarast till er

    Mvh Thomas Björkljund.

  • 2017-01-30 11:01

    Hej ! Igen jag kommer att skicka en ny ute del till AB Karl Hedin AXgatan 2 653 43 Karlstad
    med retursedel enligt ök

    Mvh Thomas Björkljund.

  • 2017-01-30 11:41

    Den nya utedelen lastas i imorgon bitti 20170131 från vårat centrallager till er leveransadress enligt ök

    Mvh Thomas Björkljund.

  • 2017-02-03 11:18

    Vi kommer till hösten att ha service på vår andra värmepump. Går det bra om vi väntar till dess och beställer "displayjobbet" av dem? Hade problem med kontakt mellan fjärrkontroll och värmepump men det är avhjälpt med nya batterier och displayen ser man ju lite så det är ju inte så bråttom. MVH Berit Sjöstrand.

  • 2017-02-06 09:39

    Hej.

    Bara hör av er när det är dags.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-02-07 15:25

    Hej! Ulf
    Tack för eran felanmälan,
    Det var inget bra att den isar igen.
    Vill kolla en del saker med er som är vanliga fel källor

    - Sitter transportnätet kvar på på utedelen som kan vara i plast eller stål galler. Om så är fallet så ta bort det och och kör pumpen i kylägge i 10 min och sedan tillbaka i värmeläget

    -Är innerdelens filter och lameller rengjorda. Om inte plocka ut filtret dammsug det ,och diska det försiktigt med Yes diskmedel låt det torka och montera tillbaka det. Kör pumpen i Kyläge i 10 min och sedan tillbaka i värmeläget

    Mvh Thomas Björkljund.

  • 2017-02-07 15:31

    Hej Igen
    Jag tar kontakt med en installatör som kommer och kolla var som låter jag hör av mej

    Mvh Thomas Björkljund.

  • 2017-02-14 09:59

    Hej
    "Pumpen ger ingen värme. Troligen lågt tryck pga läckage - det var samma fel förra vintern. Borde gå på garantin!"
    På eran fråga kan jag inte svara ja eller nej innan teknikern varit hos er och felsökt.
    Joakin från Rör Karlsson Kyl kommer att kontakta er

    Mvh Thomas Björkljund.

  • 2017-02-20 09:40

    Det är rätt akut att få ut en reparatör iom att värmen inte fungerar och jag har vattenburet värmesystem. Mvh Kim.s

  • 2017-02-24 00:52

    Den här länken/ servicen verkar inte fungera.
    Fick en reparatör från Falun vitvaruservice som skulle komma och kolla på pumpen, men de höll inte på med sådant. Ringde er igår torsdag och Tomas skulle återkomma, vilket han inte gjorde... bråkar med försäkringsbolaget så att jag ska ha någonstans att bo medan jag väntar på att ni ska skicka ut en reparatör. Är som sagt rätt bråttom så är tacksam om ni hör av er snarast

  • 2017-02-26 18:04

    Hej,
    Nu har jag packat VP som ni vill ha tillbaka, på pall.
    Den står på min uppfart , Abborrvägen 6 , klar för hämtning.
    Retur-adress-lappen är påklistrad (den jag skrev ut)
    Bokar ni med PostNord?
    Jag försökte,m men kunde inte hitta på hur man gör. Det är väl special med företagspaket.
    /Tomas

  • 2017-02-27 10:16

    Hej igen,
    Fick nu gjort beställningen av upphämtning via telefon, så ni bör få tillbaka VP i veckan
    /Toams

  • 2017-02-27 11:23

    Tack.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-03-04 17:42

    Hej
    Jag har samma problem med isbildningar nu också
    Det är inte speciellt kallt ute (0) och inte speciellt varmt inne (20) och ändå bildas is runt utedelen så att fläkten slår i isen. Det är inte OK. Ska jag skicka bilder?
    Mvh
    Tomas Lundholm nilsson

  • 2017-03-06 09:11

    Hej.
    Märkligt, jag har haft besök av tillverkaren som har gjort massa tester.
    Behöver skicka bilder till dom igen.

    Skicka bilder till mig.
    pierre.jonsson@investliving.se

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-03-06 12:52

    Hej Björn

    Vi har sökt er angående eran VVP 300
    Det verkar som det är gasbrist i systemet
    Tillkalla en installatör för fel och läcksökning

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-03-08 12:49

    hej

  • 2017-03-09 11:19

    Denna gång kan ni inte bli insläppta utav grannar, utan vi får hitta en tid när jag kan resa till Fliseryd (fritidshus) och släppa in er. Ring mig på 0730-357443

  • 2017-03-10 07:32

    Hello
    You or era installers may troubleshoot. I'm sending over a link with the tekninska manual, if you open it you will find infor nation that may help you or era installer

    http://www.investliving.se/support/service----anvandarmanualer/tankar/vvp-300/

    Mvh Thomas Björkljund.

  • 2017-03-13 08:57

    Hej och tack för erat mail,

    Skulle vilja veta vem som har installerat den åt er, vilket larmkod som kommit upp
    Känns så här spontant, som det är gasbrist i eran anläggning

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-03-13 22:39

    Hej Pierre
    Efter att ha stängt av VPn och låtit allt tina bort satte jag på nytt igång den i fredags. Jag ser nu inte någon ny is som byggs på, men det har inte heller varit särskilt kallt och fuktigt. Nu ska det bli varmare och problemet kommer kanske inte tillbaka eller kanske igen till nästa vinter.
    Vad gör jag nu? Jag vet inte vilken skada VPn och fläkten tagit av all is som förut byggdes på. Har jag garantin kvar nästa vinter ifall det blir samma problem? I annat fall vill jag att ni ger mig förlängd garanti.
    Mvh/Tomas

  • 2017-03-15 17:08

    Det var en firma från Kalmar som först installerade den. Därefter bytte ni utedelen. Pappren på Kalmarfirman har jag i Fliseryd. Den felkod jag senast hann se var F5, vilket enligt manualen betyder fläkten.

  • 2017-03-16 10:48

    Hej
    Ursäkta att svaret dröjt, jag har varit på bortrest.
    Vi håller på med fabriken och kontrollerar detta fel som du har.
    Självklar har du garanti nästa vinter.
    All denna konversation/historik finns lagrad på vår server.
    Ber om ursäkt för dina problem men vi löser dessa.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-03-21 12:59

    Felmeddelande FC

  • 2017-03-22 09:04

    Hej.

    För att vi ska kunna hjälpa dig måste du fylla i serienummer så att vi kan spåra ditt kvitto och hjälpa dig med reparation.
    serienumret börjar på JAA.
    Det sitter till höger på utedelen och till höger på innerdelen

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-03-22 09:05

    Hej igen.

    Ser även att ni inte fyllt i vem som installerat denna, vi måste ha dessa uppgifter för garanti.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-03-27 09:44

    Vi kommer att skicka en ny fläkt till er omg

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-04-17 18:45

    Hej
    Vi har fått problem med vår lyft värmepump. Det står E1 och enligt er bruksanvisning så måste vi stänga av luftvärmepumpen. Vi skulle vilja att ni ringde oss förrän ni bestämmer vad ni skulle kunna höra med den. Med vänlig hälsning, Sakib Kaukovic

  • 2017-04-18 10:58

    Hej Sakib

    Nedan har ni hela installatörenas services manualen ( Klicka på länken) http://www.investliving.se/upload/files/Produkter/Luft/NLL/Service%20manual%20NLL-09%20FP%20NLL-12%20FP.pdf
    med felsökning och schemat, på sidan 38 finns felkoderna med åtgärdsschema 10,2 och skulle ni behöva reservdel till eran maskin efter felsökningen har vi ett begränsat antal av frekventa delar

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-05-02 13:13

    Hej !
    Det var inget bra, känns som det har hänt något med ute kortet
    Jag kan skicka ett nytt kort, i såfall till vilken adress och mobilnr för paket aviseringen

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-05-02 17:56

    Hej igen. Hur menar du? Kort??
    Jag skulle bli glad om, jag fick komma till ett varmt hus.
    Bengt Forssberg
    Wingesgat 6
    31230 Laholm,
    0723324273.

  • 2017-05-23 14:14

    Din faktura gäller som garantibevis enligt konsumentköplagen.
    Invest Livings garanti är endast gällande om värmepumpen enligt instruktioner i dessa garantibestämmelser,
    är registrerad hos Invest Living Scandinavia AB. Registreringen ska ha
    genomförts inom 30 dagar efter installation och driftsättning. Om värmepumpen är äldre än 2
    år gammal, ska giltig servicerapportering också finnas komplett registrerad hos Invest Living
    Scandinavia. Om detta ej är fallet, kommer utförda reparationsarbeten på värmepumpen att
    faktureras ägaren eller användaren. Garantitiden för utbytt komponent eller reservdel överstiger
    inte den ursprungliga garantitiden för värmepumpen. OBS! om en servicetekniker rekvireras,
    utan att det kan påvisas fel vid värmepumpen, kommer teknikerbesöket också inom garantiperioden,
    innebära en faktura till rekvirenten, ägaren eller användaren.

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-06-07 10:58

    Hej Gustav
    Tack för eran anmälan,Thomas kommer att ringa er kl:11,00 enligt ök

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-08-30 12:42

    Hej Fredrik
    Jag har varit i kontakt med Pernilla på MESAB i Mörbylånga Som kommer att ta kontakt med dej Fredrik
    Dom kommer att planera i arbetet ev under vecka 40

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-08-30 14:42

    Hej !
    Jag har prata med Kylanläggningar i Norrköping som monterade eran Luft/Luft pump Main 4,5
    Dom kommer att hjälpa er, Dom kommer att ringa er och bestämma tid för bytet av kortet

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-09-04 15:05

    Hej.

    Vi saknar uppgifter på vem som installerat er värmepump. Ett installationsprotokoll måste skickas in till oss som visar vem (certifikat nr) och när pumpen monterades.
    Vi måste ha in dessa uppgifter för att vi ska kunna hantera detta ärende.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-09-14 09:58

    Hej Stefan
    Vi kommer att skicka en ny Main 5 till er med retur blankett som ni kan skicka tillbaka den defekta luft/luft pumpen i den nya pumpen emballage och skicka med en följesedel med vad det är för fel som har uppkommit

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-09-19 11:24

    Hej Annette Och Mats
    Tack för erat mail, och Mats samtal,ni har ärende 737
    Vi ber verkligen om ursäkt att det har blivit så här.
    Vi kommer att ta kontakt med installatören och skicka en ny pump till honom, efter som vi vill få tillbaka den trasiga för att se vad det är för fel som har uppkommit
    Han kommer att kontakta er,för byte till den nya innom kort


    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-09-26 17:27

    Hej !
    De var här den 11 September.
    De bytte kretskort på inne och utedelen men det löste inte felet.
    Jag anmälde felet 17 juni nu är vi snart inne i oktober.
    Jag förstår att det kan bli fel ibland men med den här kundhanteringen känner jag ytterst tveksamt till fortsatta beställningar.
    Hoppas vi kan lösa detta så fort som möjligt. Blev ingen kyla i somras hoppas i alla fall det kan bli värme innan vintern är slut.
    mvh
    Henrik Vuorinen

  • 2017-10-18 17:58

    Lite funderingar hur d går med min felanmälan ?????

  • 2017-10-19 07:07

    Hej

    Vi har kontaktat tekniker som kommer höra av sig till dig ang bytet av din värmepump.
    Den kommer bytas ut mot en ny modell, Invest Living Main 5, detta pga att det är ett produktionsfll på en expansionsventil i din pump.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-10-20 06:59

    hej ., ok det låter ju bra ., har en fundering angående detta .
    har märkt att den inte alltid räcker till, finns det nån kraftigare modell och isåfall skulle det vara möjligt att byta upp sig mot en mellanskillnad ??

  • 2017-10-20 07:24

    Glömde ju säga att den jag främst tänkte på isåf är master 7.
    tack på förhand .

  • 2017-10-25 11:13

    Hej!
    Tack för eran registring
    Ni har ärende Nr: 774


    Mvh Tomas .

  • 2017-10-26 08:31

    Hej! Ruud
    Ni har ärende nr 775
    Vi kommer att skicka en ny fläktmotor till er

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-10-30 09:35

    Vi kommer byta ut denna mot en Main 5
    Enl samtal på tfn

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-11-06 10:53

    Hej

    Vi kommer byta ut er pump till en Main 5 då vi har ett fabrikationsproblem med Main 4.5
    Pumpen kommer skickas direkt till er och beställa arbete genom Garantgruppen.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-11-07 07:55

    Hej.

    Vi har pratat med Energi och Driftteknik som kommer att byta ut din värmepump.
    Vi skickar den direkt till dom så att do har med den till dig.
    Dom kommer kontakta dig.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-11-07 08:03

    Hej.

    Vi har skapat en felanmälan åt dig.
    Vi skickar en ny display till dig.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-11-07 08:13

    Är det så enkelt att byta displayen att jag kan byta den själv? Hur gör jag i så fall?

  • 2017-11-10 08:37

    Hej!
    Ni har fått ärende Nr 802
    Energi och Driftteknik från Sundsvall 060-17 16 00 kommer att kontakta er för byte av eran Luft/Luft värmepump
    Glöm inte att gå in på våran hemsida http://www.investliving.se/garantiregistrering/ och garantiregistrera värmepumpen efter installationen.
    Har ni några frågor så är det bara att kontak oss igen 0491-40 30 18

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2017-11-20 13:32

    Hej.

    Vi kommer skicka en ny modell till dig eftersom det är ett fabrikationsfel på utedelen

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-11-20 13:35

    Hej.

    Jag har inte någon adress till dig så jag inväntar detta innan jag gör något mer. Skicka adress till support@investliving.se

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-11-27 13:12

    Hej

    Vi kommer byta ut er värmepump mot en ny modell eftersom vi har haft ett produktionsfel på den enheten ni har.
    Tekniker kommer kontakta er.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-11-27 13:24

    Hej. Vi skickar nya kretskort till dig.


    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-11-29 20:25

    Tack så mycket!

  • 2017-12-19 18:42

    Vad händer ?

  • 2017-12-22 09:58

    Kan man få något livstecken ?

  • 2017-12-22 10:49

    Hej.

    Vi kommer skicka ett nytt ute kort till din maskin, det kan hjälpa med avfrostningen eftersom vi ändrat logiken.
    Sen behöver du även komplettera med ett litet element som står på typ 8 garder eftersom en värmepump har svårt att ta 100 % och behöver stödvärme vid avfrostning vid låga temperaturer. Bästa är att ligga över 16 grader för att slippa kondens och fukt utfällning i huset.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-12-22 10:55

    Hej.

    Detta problem tyder på gasbrist.
    Kontakta din installatör och be han kontrollera kopplingar efter läckor och även kontrollera gastrycket i enheten.
    Skulle det inte vara gasbrist så tar vi självklart hand om problemet.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2017-12-22 11:07

    Hej.

    Vi vill skicka en ny pump till dig. Har du någon adress i Sverige dit vi kan skicka den.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2018-01-11 12:24

    Byggmax.se sa att hanteringen utav ärendet skulle gå fortare om jag gjorde en garantianmälan hos er. Vad räknas som skyndsamt? Just nu har vi el-element som står och går sedan en vecka tillbaks så att vattnet inte fryser. Tacksam för snabbare hantering, tack!
    Med vänlig hälsning,
    Jenny Herman

  • 2018-01-30 07:07

    Hej!
    Vi kommer att skicka er en ny Display till eran New Basic

    Leveransen går från vårat lager 2018-01-30 med post

    Mvh Thomas Björklund.

  • 2018-02-14 08:58

    Hej.
    Vi kommer skicka en ny pump till dig.
    Det blir av vår senaste modell Room 5.
    Har du någon som kan byta denna?
    Det är samma rör men en 5 ledarkabel istället för en 4 ledare.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2018-02-15 09:07

    test

  • 2018-02-27 09:32

    Har ni en installationsinstruktion?
    Hälsar Peter

  • 2018-02-28 22:56

    Har någon installatör försök nå mig för en installation? Det har inte kommit fram.

  • 2018-04-09 11:24

    hej idag har Söderkyl monterat en ny luftvärmepump och bara efter ett par timmar så är det varmare i hela stugan vilket det inte blev med den gamla så jag är verkligen nöjd. Tack! Hur gör jag nu? ska det anmälas ng för garantin eller är det redan ordnat via Söderkyl? Med vänlig hälsning Ingela Dahlin.
    ingelaxyz@gmail.com

  • 2018-04-10 15:41

    Hej Tomas
    Du ringde om min felanmälan Invest Entry.
    Jag kollade (som Du tipsade om) luftflödesfunktionen höger-vänster och detta verkar inte fungera.Istället uppstår det knäppande ljudet.
    Hör av Dig när detta kan åtgärdas,
    Bert Lundgren

  • 2018-04-20 09:54

    Hej
    Vem har installerat pumpen? saknar dessa uppgifter.
    Saknar också en garantiregistrering av pumpen.
    Felet tyder på att det saknas lite gas. Man kan mäta underkylning och då skall den vara minst 2 grader plus.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2018-04-20 10:06

    Hej.

    Hittade mailet där du skriver vem som installerat.
    Har nu skrivit in dessa uppgifter.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2018-04-20 12:46

    Hej, vad vill du att jag ska göra mer i detta ärenden?

    Med vänlig hälsning
    Jimi Larsson

  • 2018-04-20 13:18

    Jag har skickat fråga ang arbete till kyltekniker som skall komma ut och kolla gasen i din maskin.

    Trevlig helg.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2018-04-23 08:44

    Hej Mattias.

    Har ni kontrollerat så att eldragningen är korrekt utförd, kontrollera sida 21 i användarmanualen.

    Mvh Robert Albinsson.

  • 2018-05-01 13:04

    Hej.

    Jag har nu mätt kompressorn både direkt på och via sladdarna till styrkortet.
    Svart-blå 1,3ohm
    Svart -röd 1,3 ohm
    Röd-blå 1,3 ohm

    Har även mätt igenom tempar och de ser ok ut 0,6 - 2 Mohm.
    Spole till ventil ok.
    Transformator ok.

    Även triac på kretskort verkar ok. 2,2Mohm.

    Göran. 070-2153978

  • 2018-05-02 07:27

    Hej Göran det låter som största felet är i kretskortet men kompressorns linningarna låter inte heller helt ok. Då vi inte har de reservdelarna till Basic 2.6 rekommenderas en helt ny värmepump, en Basic 3.1 för 7000:- mm och eventuelt bjuder vi på frakten 950:-

    Mvh Robert Albinsson.

  • 2018-05-02 13:16

    Hej Armi.
    Då värmepumpen installerats felaktigt "Den satt snett" så är det inte ett garantiärende från oss.
    Kontakta din installatör av värmepumpen som du hade bifogat namn av så kan dem hjälpa dig bättre.
    Vi ser också att värmepumpen inte är garantiregistrerad hos oss, detta går enkelt att göra på våran hemsida http://www.investliving.se/hem
    Det saknas även korrekt certifikatnummer på installatören Anders Nåås-Englund
    Återkom gärna om du inte får hjälp av installatören.

    Mvh Robert.

  • 2018-05-03 08:22

    Hej Fanica Ignea.

    Kommer ta kontakt med Pier Bränborn Comne Work för besök hos dig och kontrollera din värmepump.

    Mvh Robert Albinsson.

  • 2018-05-03 09:27

    Hej Tomas,
    Väntar fortfarande på åtgärd.
    Tacksam för återkoppling.
    Mvh,
    Bert Lundgren

  • 2018-05-03 14:26

    Hej igen Fanica Ignea.

    Då denna produkt inte innefattas av någon garanti från oss ber vi dig kontakta egen reparatör.
    Kontakt med Comne Work medelar att de inte har möjlighet att hjälpa er.

    Mvh Robert Albinsson.

  • 2018-05-04 08:08

    Hi Faye.

    In the picture you sent it seems like the air might not have been fully emptied from the tank.
    If so the overheat protection might have been triggered, it is reset by a red button behind a plastic lid underneath the tank.

    Mvh Robert Albinsson.

  • 2018-05-07 12:51

    Hi again faye.
    We are locking into your problem.

    Mvh Robert Albinsson.

  • 2018-05-08 10:21

    Hej Pierre,

    Jag har inte hört något mer i detta ärenden. Hur ligger vi till?

    Med vänlig hälsning
    Jimi Larsson

  • 2018-10-08 15:09

    Hej.
    Kan vi få in en parameterlista så vi kan felsöka.

    Mvh Pierre Jonsson.

  • 2018-10-16 12:41

    Bifogar länk med film som illustrerar oljudet.

    https://share.icloud.com/photos/0fM32eu8WKQ_kV3LjcqICWmug#Hem

  • 2018-10-16 13:27

    Tack Tord.

    Jag återkommer för besök hos er.

    Mvh Robert Albinsson.

  • 2018-10-16 19:13

    Bra Robert!
    Jag reser bort den 28:e oktober, kommer hem den 12:e. Kan vara bra att veta inför din planering.
    Med vänlig hälsning,
    Tord

  • 2018-10-25 09:59

    Hej Tord.

    Jag kommer åka till er tisdagen 30/10 för att konstatera och åtgärda ljudet hos er. Då ni inte är hemma vid den här tiden antar jag att det går att komma åt att styra pumpen på något sätt( nyckel kan lämnas på en bestämd plats eller att någon kan komma och öppna) för att säkerställa att problemet är åtgärdat innan jag åker från er.
    Svara på detta meddelande så jag vet hur vi löser det.

    Mvh Robert Albinsson.

  • 2018-11-01 17:26

    Hej Robert!
    Jag är fortfarande bortrest, kommer hem den 12/11.
    Kan jag få en rapport med beskrivning på vad som åtgärdats?
    Med vänlig hälsning,
    Tord

  • 2018-11-01 17:26

    Hej Robert!
    Jag är fortfarande bortrest, kommer hem den 12/11.
    Kan jag få en rapport med beskrivning på vad som åtgärdats?
    Med vänlig hälsning,
    Tord

  • 2018-11-05 07:04

    Hej Tord!

    Det som åtgärdats är den skumgummi som förhindrar vibrationsljud, låg lite fel på en plats så den är kompletterad och sammanlagt 2 platser till, sedan är ett extra fäste till förångarna monterade som tidigare gav ett vibrationsljud vid lägre varvtal på kompressorn samt att 3 skruvar har bytts ut för att säkerställa att plåtarna sitter ihop bättre. För utom detta kunde jag justera vibrationsfötterna så de bättre tar upp vibrationer som är tänkt och samtidigt justera lutningen på värmepumpen till en mer gynnsam lutning(bakåt och till vänster).

    Mvh Robert Albinsson.

  • Robert Albinsson

    2018-11-08 15:17

    bifoga fil här.

    MVH Robert

  • oscar

    2018-11-08 15:21

    hej

  • Robert Albinsson

    2018-11-09 08:46

    Nu har det planerats in ett besök onsdagen 14/11 med kunden.

  • Robert Vilhelmsson

    2018-11-09 13:59

    Hej!

    Skickade just in ett ärende.
    Kunde inte hitta installatörens namn och nummer men vet att det angavs då jag skickade in att den var installerad av godkänd installatör så ni borde ha de uppgifterna.

    MVH
    /Robert

  • Pierre Jonsson

    2018-11-13 07:33

    Hej.

    Det stämmer att installationen är godkänd. Installatör Joakim Åhl.
    Kontakta honom för felsökning enl nedan.

    Vanligaste felet när den inte avfrostar.
    1 filtren på innerdelen är igensatta - Kontrollera och rengör dessa.
    2 gasbrist pga läckage - kan läcka vid kopplingar - kontakta din installatör som för kontrollera gasen i enheten.
    3 gasbrist pga läcka i enheten - kontakta din installatör för felsökning.

  • Pierre Jonsson

    2018-11-13 07:50

    Hej.

    Är det fortfarande fel på dessa eller var det bara en förklaring till fakturan från Polarpumpen?
    Att vi ifrågasatte denna var att det inte fanns något ärendenummer hos oss.

  • Pierre Jonsson

    2018-11-13 07:51

    Hej.

    Är det motorn till fläkten som låter eller är det fläktvingen eller vad är det för ljud?

  • Johan Andersson

    2018-11-13 09:36

    Vet ej exakt vad det är som låter, det verkar som att ljudet kommer när kompressorn är igång. ibland försvinner ljudet men för det mesta låter det som i filmen.

    Metallskrammel när kompressorn går kanske?

    mvh
    Johan Andersson

  • pierre

    2018-11-22 09:13

    solar order

  • Pierre Jonsson

    2018-11-26 10:35

    Hej Per
    Jag har nu skapat en felanmälan och ska försöka få tag på en tekniker.
    Förmodligen blir det vår egna tekniker som kommer och det blir i slutet av denna vecka eller början av nästa.

    mvh

    Pierre

  • Pierre Jonsson

    2018-11-28 08:10

    Hej Sofie.

    Har någon tekniker varit på plats och tittat / lyssnat?
    Kan det vara motorn som låter?
    Kontrollera så att motorn och fläkt vingarna sitter fast.
    Är det kompressorn som låter?
    Den kanske jobbar hårt / saknar gas?

  • Jörgen Olsson

    2018-11-28 08:55

    Vore tacksam för hjälp så fort det går

  • Pierre Jonsson

    2018-11-28 11:13

    ok

  • Pierre Jonsson

    2018-11-28 11:13

    Hej.

    Börje kommer kontakta dig under dagen och kommer försöka hinna med dig imorgon den 28/11

  • Jörgen Olsson

    2018-11-28 11:56

    Tack så mycket!

  • Johan Andersson

    2018-11-28 16:03

    Två veckor har mu passerat utan respons från er sida??

  • Henrik Karlsson

    2018-11-29 11:06

    Hej. Undrar bara om det finns någon prognos när man kan få lite hjälp med värmepumpen?

  • Pierre Jonsson

    2018-12-03 08:16

    Hej.

    Vi kommer byta ut din värmepump.
    Jag skickar idag en ny pump till dig, det blir en MSA-18.
    Den är i samma storlek som din gamla pump men har ett lite annan design. Det är den senaste modellen med det miljövänliga köldmediet R32.
    Arbetet är skickat till InfoCare. Dom kommer ta kontakt med dig för att boka tid ang bytet.

    OBS. Tillsammans med följesedeln finns en retursedel.
    Ställ din gamla pump på pallen och boka hämtning när den är bytt.

  • Johan Andersson

    2018-12-03 10:05

    En MSA-18 får inte plats då utrymmet höjdmässigt är begränsat.

  • Robert Albinsson

    2018-12-03 11:26

    Bifoga här.

  • oscar baxi

    2018-12-03 11:27

    Ton Johansson

  • Ingrid Wallin

    2018-12-04 08:33

    Frågan är hur ni tänker hantera detta utifrån felsökningsresultatet?Vi kommer snart att ha barnbarn krypandes på kalla golv.Här saknas minst 3-4 grader i rummet vilket inte är accepabelt.Vill ha en snabb årgärd.

    MVH Ingrid

  • Henrik Karlsson

    2018-12-05 08:56

    Undrar fortfarande om det går att få hjälp med värmepumpen.
    Hoppas på svar.

  • Pierre Jonsson

    2018-12-11 10:40

    Hej.

    Vi har beställt tekniker som kommer att kontakta er för felsökning av er värmepump.

  • Pierre Jonsson

    2018-12-11 10:44

    Hej.

    Arbete skickat till InfoCare som tar kontakt med kunden för kontroll av gas och läcka.

  • Pierre Jonsson

    2018-12-11 10:49

    Hej.

    Vi har skickat ärendet till vår tekniker som kommer ta kontakt med dig för reparation av din värmepump.

  • Mattias Fors

    2018-12-13 10:57

    ´TEST

  • Kalle

    2018-12-13 10:57

    uwe98uwer

  • Pierre Jonsson

    2018-12-14 12:37

    Hej.

    Vi har mottagit ditt ärende och hanterar detta nu.
    Vi söker nu tekniker som kommer kontakta er för kontroll av värmepumpen.

  • Pierre Jonsson

    2018-12-14 12:46

    Hej Stefan.

    Jag har skapat ett ärende och vi kommer skicka en tekniker som kollar på din värmepump.
    Eftersom en av fläktarna är trasig ber jag er att stänga av pumpen så att inte motorn till fläkten går sönder.
    Tekniker kommer kontakta er för tid.

Skriv ett meddelande

© Invest Living 2018

0491 - 40 30 00

Gyllings väg 9, 572 36 Oskarshamn